Avui obert: 09:00-13:30, 17:00-20:30
Demà obert: 09:00-13:30, 17:00-20:30

Zinc, vitamina C i D, aliats per a les teves defenses aquesta tardor

A la tardor les temperatures canvien, fa més fred i humitat i les hores de llum solar es redueixen. És en aquesta època que augmenten les infeccions respiratòries, per la qual cosa reforçar el sistema immune es torna important a la tardor. D'aquesta manera, ajudaràs a prevenir aquestes malalties i t’estaràs preparant per a l'hivern.

Per reforçar les teves defenses adapta la teva dieta i assegura incorporar certes vitamines i minerals. Si a més el teu ritme és frenètic i l'alimentació no és suficient, recorda que comptes amb suplements que et poden ajudar. El zinc i les vitamines C i D seran els teus grans aliats.

ZINC PER COMBATRE INFECCIONS

El zinc és molt important per al teu benestar. Es tracta d’un oligoelement, perquè malgrat la seva importància per a la salut, necessitem quantitats molt petites d’aquest material.  

És clau perquè, davant una infecció, el teu sistema immunitari pugui respondre adequadament, ja que el millora i l’equilibra. També contribueix a mantenir en forma les teves barreres protectores com les mucoses i la pell.

A més d'aquesta funció de suport davant bacteris i virus, el zinc intervé en altres processos del teu cos. El necessites per generar proteïnes i afavoreix un bon funcionament del gust i l'olfacte. També és un mineral que participa en la regeneració cel·lular, ajuda a la cicatrització de ferides, per la qual cosa és bàsic en processos postoperatoris o lesions, entre d'altres.

Pots ingerir quantitats adequades de zinc incorporant a la dieta llegums com cigrons i llenties, fruita seca com avellanes o nous, així com albergínies, espàrrecs, musclos i fetge, per exemple.

PREN VITAMINA

Al contrari que la majoria d'animals, els éssers humans no podem sintetitzar la vitamina C, per la qual cosa hem d'incorporar-la a través de l'alimentació o suplements.

Aquesta vitamina té un paper important en relació amb el teu sistema immunitari. S'ha demostrat que potencia la formació de glòbuls blancs protectors de les infeccions, i porta a terme funcions antimicrobianes. Si bé això és cert, el seu paper preventiu davant refredats és una qüestió que encara avui segueix en debat. Alhora, la vitamina C exerceix una funció antioxidant molt important, i també, en relació a la teva pell, intervé en la síntesi del col·lagen.

La vitamina C treballa en el moment en que el teu organisme reconeix l'existència d'una amenaça i respon davant d’aquesta, mentre que el zinc participa en el reconeixement del tipus específic de la mateixa.

La trobaràs en fruites com el kiwi o les maduixes, també en cítrics com l'aranja o la taronja. També pots afegir a la teva dieta vitamina C incorporant pebrot, patata, col o ronyó.

Una altra vitamina a tenir molt en compte aquesta tardor és la vitamina D, que té un paper rellevant en la modulació de la resposta immune i és molt important, entre altres, en el control de les infeccions i la fixació del calci als ossos.

Pots promoure la seva ingesta amb aliments com el peix gras com el salmó o la tonyina, ous, el pollastre o la vedella, l'alvocat i els xampinyons, entre d'altres.

BONS HÀBITS PER MANTENIR EN FORMA LES TEVES DEFENSES

També pots ajudar les teves defenses mantenint hàbits que contribueixen al teu benestar:

  • Realitza exercici físic moderat adaptat a les teves capacitats. Alliberaràs endorfines mentre afavoreixes la circulació correcta de la sang i l'eliminació de toxines mitjançant la suor, i mantens el sedentarisme a ratlla.
  • Descansa les hores recomanades. Evitaràs desequilibris i allunyaràs l'estrès. És imprescindible descansar i dormir aproximadament unes 8 hores diàries, en cas contrari poden aparèixer problemes com llacunes de memòria, irritabilitat, fatiga i debilitat de les defenses de l'organisme. Si no es descansa prou, el cos no recupera l'energia que ha gastat durant el dia.
  • Evita el consum d'alcohol i tabac. Les substàncies químiques que s'inhalen al fumar afecten el sistema immune, a més de provocar major incidència de malalties respiratòries pròpies de l'època de més fred, i de malalties com el càncer de pulmó.

Ara ja saps una mica més sobre com afrontar la tardor per tenir un sistema immunitari fort. Si tens qualsevol dubte o vols complementar la teva dieta amb algun suplement alimentari, consulta sempre al teu farmacèutic de confiança.

Escriu un comentari

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s'apliquen la Política de Privadesa de Google i els Termes de servei.
*Camps obligatoris