Avui obert: 09:00-13:30, 17:00-20:30
Demà obert: 09:00-13:30

Esports a l'aigua, coneix els seus beneficis

Temps de lectura 2 min.

Els esports que es practiquen a l'aigua estan plens de beneficis per a la salut. Et permeten cuidar-te a nivell físic i mental. Encara que qualsevol època és ideal per practicar esport, què millor que aprofitar els mesos més calorosos per refrescar-te a una piscina, llac o al mar. Hi ha moltes opcions, tria la que més s'adapti als teus gustos i condicions físiques i a l'aigua!

ALGUNS BENEFICIS I CONSELLS

Els beneficis dels esports d'aigua són molts. Al treballar en condicions d'immersió i a causa de la flotació promoguda per l'aigua es redueix el risc de lesions. A més, es desenvolupen programes d'entrenament aeròbic que estimulen la circulació sanguínia, s'exerciten totes les articulacions, s'estira tot el cos i es reforça l'aparell respiratori, entre d'altres.

Per practicar-los de la manera més saludable, recorda:

  • Utilitza protector solar de SPF elevat i 'waterproof', que vol dir que el fotoprotector resisteix més de 80 minuts dins de l'aigua. Si és "water resistant", manté la seva capacitat protectora durant 40 minuts de permanència en l'aigua.
  • Beu aigua i mantingues la correcta hidratació, ja que l'activitat física és un dels factors més determinants en la pèrdua d'aigua, per exemple, 0,5 litres després d'una hora de natació!
  • A la dutxa posterior, utilitza un gel amb pH neutre que respecti la capa protectora natural de l'epidermis i hidrata la pell amb una crema o loció adequada.

Beneficios de los deportes de agua

TRIA L'ESPORT QUE MILLOR S'ADAPTI A TU

Les opcions són moltes i variades, et proposem algunes i repassem què poden aportar-te.

Paddle surf: amb ell, treballes l'estabilitat i l'equilibri; i també enforteixes el tronc al remar, tot això reduint l'estrès i gaudint de la mar i l'aire lliure.

Natació: és un exercici físic molt complet perquè potencia la força, la resistència i la flexibilitat. Utilitza gairebé tots els grups musculars i és bo per a les articulacions, el cor i els pulmons. Com en l'aigua només peses el 10% i la mobilitat és més gran, és ideal per a persones amb artritis o problemes d'esquena.

Waterpolo: aquest esport d'equip millora la resistència cardiopulmonar, afavoreix una pressió arterial estable, estimula la circulació sanguínia i la sincronització motriu fina, ja que exigeix ​​una alta precisió en el tir.

Ràfting: sempre ho has de fer acompanyat d'un guia, i entre els seus beneficis destaca l'enfortiment dels músculs, ja que es necessita remar, i el ser un bon exercici cardiovascular, perquè requereix resistència.

Aquests són només alguns exemples. Però, triïs l'esport que triïs, practica’l sempre de manera adaptada a les teves condicions físiques. I recorda que a la teva farmàcia et poden aconsellar per seguir exercitant-te de la manera més segura per a tu.

Escriu un comentari

Aquest lloc està protegit per reCAPTCHA i s'apliquen la Política de Privadesa de Google i els Termes de servei.
*Camps obligatoris